Till senaste kommentaren

Kan jag betala min försäkring med autogiro?

Hej,

Jag undrar om jag kan betala min försäkring med autogiro?

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Nej, vi erbjuder inte betalning via autogiro idag. Du kan istället välja att få dina fakturor skickade per post, e-post eller via e-faktura.

    Väljer du att betala via e-faktura erbjuder de flesta bankerna så kallat automatiskt godkännande av e-fakturor. Du kan då välja om du vill godkänna e-fakturorna manuellt eller om de ska betalas automatiskt. Denna funktion kan du använda om du själv vill slippa att manuellt registrera fakturorna för betalning varje gång.

    Har du frågor om automatiskt godkännande av e-fakturor, eller om du önskar hjälp att aktivera denna funktion, så kan du vända dig till din bank.
    Malin
  • Hej Svedea!
    Jag vill egentligen ha autogiro, men ska försöka få automatiskt e-faktura genom min bank. MEN går det inte att få dragningen den siste varje månad eller någon dag innan men INTE efter den förste.Berno Runsten
    Berno Runsten
  • Hej Berno,

    Om du kontaktar vår kundtjänst så kan vi hjälpa dig att ändra betaldatumet på dina fakturor. Du kan antingen mejla vår kundtjänst på kundnavet@svedea.se eller så kan du ringa oss på 0771 160 190. Tänk på att uppge ditt personnummer eller försäkringsnummer om du mejlar till oss.


    Med vänliga hälsningar,
    Malin
  • Hej, undrar varför ni inte har betalning via autogiro? det underlättar för många försäkringstagare ekonomiskt med autogiro!
    Michael Lindeblad
  • Hej Michael,

    Vi har valt att erbjuda e-faktura istället för autogiro på grund av att anslutningen till e-faktura är en enklare lösning som kräver mindre administration och arbete än ett autogiro.

    Med e-faktura görs betalningen automatiskt på förfallodagen efter att du godkänt betalningen i internetbanken. Du har också möjlighet att välja bort betalningen om du vill.

    När du använder e-faktura samlas dessutom dina fakturor i din internetbank i ca 18 månader, vilket ger dig en bra överblick.


    Med vänliga hälsningar,
    Malin
  • Hej, varför tillkommer det en kostnad om man väljer e-faktura per månad istället för helår? Ni säger ju själva att e-faktura är lättare och enklare att administrera än autogiro?
    Flertalet konkurrenter erbjuder autogiro utan extra kostnad jämfört med heårsbetalning.
    Det är bara irriterande att bli erbjuden ett bra pris och sen visar det sig att det blir dyrare med e-faktura per månad.
    Anders
  • Hej Anders,

    Även om e-faktura är enklare att administrera så medför det ändå en kostnad, därav så har vi valt att ta ut en en administrativ avgift när man väljer att dela upp sin betalning.

    För att göra det så tydligt som möjligt så visas alltid premien inklusive eventuell uppdelningsavgift när man gör en premieberäkning på vår hemsida, detta för att man på en gång tydligt ska se vad den totala kostnaden faktiskt blir med det betalsätt som man väljer.

    Vi tar givetvis till oss av din feedback och det är mycket möjligt att vi i framtiden kommer att se över den betalningslösning som vi idag erbjuder.

    Med vänliga hälsningar,
    Josefin

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.